TECHNICAL SUPPORT CONSULTANT EDI
 
 

Onze opdrachtgever in Amersfoort is een beursgenoteerde wereldspeler in de levering van B2B logistieke on-demand SaaS solutions. Voor organisaties waar continue berichtenverkeer bedrijf kritisch is, biedt zij een cloud based global logistics network: een wereldwijd logistiek netwerk met een groot aanbod aan modulaire, web- & draadloze logistieke management oplossingen. Daarbij valt te denken aan branches zoals industrie, groothandel, retail (o.a. food, meubels & bouwmarkten), banken & verzekeraars. Zodat automatisch bestellingen en transacties plaatsvinden, distributie activiteiten worden ingepland  & uitgevoerd, zodat facturen worden gevalideerd & betaald en zodat de nodige im- en exportdocumenten aanwezig zijn, etc. Zij beheert derhalve wereldwijd voor meer dan 35.000 B2B finance- en trade relaties het logistieke berichtenverkeer en helpt daarmee werelds grootste en meest gekoppelde logistieke community om kosten te verlagen, service te vergroten en te voldoen aan douane- en transportvoorschriften. Wegens interne doorgroei, is het International Technical EDI Support Team op zoek naar een  

 

Technical Support Consultant EDI

 

Als Technical Support  Consultant EDI  werk je nauw samen in een team van vijf personen. Je belangrijkste taak is het ondersteunen van zowel klanten als collega’s met betrekking tot het B2B-berichtenverkeer en de daaraan aanverwante diensten. Naast deze ondersteunende werkzaamheden ben je als Consultant samen met je collega’s nauw betrokken bij implementaties en/of je voert die geheel zelfstandig uit. Deze projecten bestaan onder andere uit het migreren en integreren van met name nieuwe klanten en berichtenformaten (o.a. Edifact, XML, CSV & flatfile), fine tuning messaging software en het opzetten van nieuwe verbindingen (via AS2, X.400, SFTP, etc.). Vanuit deze positie werk je tevens projectmatig samen met andere teams binnen de organisatie verdeeld over Europa en Noord-Amerika.

 

Gevraagd:

·         HBO-werk- en denkniveau en technische ICT-opleiding/certificaten;

·         Enige kennis van en ervaring met Linux- en/of Windows platformen en met netwerken en diverse communicatieprotocollen gericht op messaging;

·         Kennis van EDI-standaarden, B2B-integratie en Supply Chain processen zijn een pre;

·         Enkele jaren servicedesk-ervaring in ICT-omgevingen is een pre;

·         Communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;

·         Bereidheid om (remote) stand-by diensten te draaien.

 

Geboden:

·         Uitdagende brede technische support functie in een snel groeiende organisatie in een internationale hightech omgeving;

·         Flexibele en informele werkomgeving, brede on-the-job training gericht op succes in functie en op verdere doorgroei;

·         Kansen om nieuwe ideeën aan te dragen en altijd ruimte voor frisse kijk op de zaak;

·         Meer dan goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Voor informatie en sollicitatie neem je contact op met Bert van Berkel van PCI Consultants Utrecht 0306005757 b.van.berkel@pci.nl

 
 


reageer op deze vacature   mail as vacancy   print deze vacature   terug