De voordelen, kosten en tips

LED-schermen nemen hand over hand in populariteit toe. Steeds vaker en in steeds meer toepassingen maken bedrijven gebruik van deze technologie: in controlekamers, (TV-)studio’s, vergaderruimtes, winkels, bij evenementen, op sportaccommodaties en meer van dergelijke (half) openbare ruimtes waar mensen komen.

Daar is een aantal goede redenen voor aan te wijzen. In dit artikel kun je meer lezen over de voordelen van het gebruik van deze LED-schermen, de kosten die gepaard gaan met de aanschaf, waar je op moet letten voor specifiek jouw doel, welke omstandigheden (on)gunstig zijn en wat je vooral niet moet vergeten voor je de stap tot aanschaf en gebruik zet. Bovendien krijg je van ons wat tips voor het ontwikkelen van goede content op LED-schermen. Ook daar kun je je voordeel mee doen.

De voordelen van LED-schermen voor (buiten)reclame

1. Extra aandacht

Het belangrijkste voordeel van LED-schermen voor reclame is dat het de aandacht trekt. LED-schermen zijn geschikt voor alle soorten toepassingen. De heldere en dynamische weergave van de advertenties verleidt voorbijgangers om ernaar te kijken.

2. Doorlopende content

LED-schermen geven jou de mogelijkheid over veel verschillende content uit te zenden met talloze weergaven op één dag, 24 uur lang.

3. Unieke manier van reclame

Een unieke manier van adverteren zorgt voor een toenemende populariteit van LED schermen voor het gebruik van reclamedoeleinden. Je krijgt daardoor de flexibiliteit en de mogelijkheid van het tonen van specifieke inhoud op specifieke tijden. Aangewezen tijdslots worden gebruikt om bepaalde content weer te geven om de aandacht van het publiek te trekken. De flexibiliteit, gemak, en overtuigende content hebben een positieve invloed op de klanten.

4. Lange levensduur en weinig onderhoud

LED-schermen hebben een lange levensduur. Het kan ongunstige klimatologische omstandigheden weerstaan. Dit geeft het een goed rendement aan de investeerder en het bedrijf zelf.

5. Flexibiliteit

Je kan het LED-scherm bedienen vanuit de comfort van je huis of kantoor. Ja, wifi-verbinding helpt jou om het LED-scherm remote te bedienen.

6. Reclame door derden

Het is ook mogelijk het LED-scherm door derden te laten exploiteren. Hierdoor behoud je de inkomsten, maar besteed je het beheer uit.

7. Inhoud van hogere kwaliteit

Het LED-scherm geeft je een hogere beeldkwaliteit dan de traditionele methoden. De hoge resolutie helpt het publiek om de inhoud zelfs in helder zonlicht te bekijken.

8. Goed rendement en minder productiekosten

De kosten voor het ontwikkelen van digitale advertenties zijn relatief laat. Het vereist alleen een computer om de content te uploaden. Dus, het rendement is bewonderenswaardig in vergelijking met oude methoden van reclame.

9. Divers klantenbestand met goede inkomsten

LED reclame verhoogt het klantenbestand en ook de inkomsten voor de eigenaar. U hebt de flexibiliteit van het verdelen van hetzelfde bord onder meerdere reclame inkopers. Zo, zal de opbrengst omhoog gaan.

10. Branding

LED-schermen zijn ook uitermate geschikt voor branding doeleinden. Vandaar dat veel grote bedrijven LED toepassen voor hun product- en bedrijfsreclame.

Hoeveel kost een LED billboard?

De kosten voor een LED-billboard zijn afhankelijk van een aantal zaken:

  • Hoe hoger de resolutie, hoe hoger de kosten van het LED-scherm.
  • De kosten voor een enkelzijdig LED-scherm verschilt van een dubbelzijdig LED-scherm.
  • Gemiddeld kosten de LED-schermen naast een snelweg tussen de € 50.000 en € 250.000.

Hoe zit het met kleinere LED-schermen?

LED-schermen die kleiner van formaat zijn kosten uiteraard minder dan de grotere die je ziet op hoofdwegen of snelwegen. Het hangt dus helemaal af van de doelgroep die je wilt bereiken wat het meest effectief is. Bijvoorbeeld, kleine borden die aanwezig zijn in winkels, kleine winkelcentra of scholen kunnen ongeveer € 5.000 tot € 15.000 kosten.

Hoe zit het met advertenties op LED-schermen?

Wat de prijs betreft, de kosten voor een advertentie op een LED-scherm is hoger dan die op een standaard billboard. De CPM voor een digitaal billboard is ongeveer € 37,42.

av trends

De basisberekening:

Wanneer we de kosten van een LED-scherm berekenen, moet je rekening houden met de volgende kenmerken:

  • Display grootte, bijvoorbeeld: 2×8′,4×8′,40×90″ en 14×48′.
  • Pixel grootte, bijvoorbeeld: 16mm, 10.66mm.
  • Prijs, bijvoorbeeld: € 4.000 per scherm, inclusief onderdelen en verzending.

Om de kosten berekenen hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Hoogte en breedte van het scherm
  • Dubbelzijdig of enkelzijdig
  • Punthoogte
  • UL/ETL goedkeuring
  • Transportmogelijkheden
  • Manier van installatie; maak je gebruik van bestaande materialen (framework) of is het geheel nieuw en moet het scherm op een platform of aan een gevel bevestigd;
  • Locatie, zoals stedelijk, landelijk of semi-stedelijk;
  • Connectiviteit en kosten van elektriciteit.

Transportkosten

Bij de kosten voor een LED-scherm moet je ook rekening houden met bijkomende transportkosten. Transportkosten wordt apart berekend. Zo’n scherm past nu eenmaal niet in een kofferbak….

Installatiekosten

Omdat het installeren van een LED-scherm door ervaren professionals gebeurt zijn dat ook nog bijkomende kosten. In geval van verschillende (en meerdere) schermen kunnen de installatiekosten per LED-scherm verschillen. Vergeet niet die installatiekosten mee te nemen in de totale uitgaven.

Onderhoudskosten

Om te voorkomen dat het LED-scherm onnodig op zwart staat of de kwaliteit van de weergave verslechtert, is het nodig om het LED-scherm te onderhouden. Met een SLA (Service Level Agreement) verzeker je je van de nodige onderhoudsbeurten.

Tips over hoe te adverteren op een LED billboard

 Als het gaat om wat je precies op zo’n LED-scherm wilt tonen, moet je een aantal zaken in acht nemen:

1. Eenvoud

Het creëren van een passende en aansprekende reclame voor op een LED-scherm vereist een gevoel van creativiteit. Eenvoudige en aantrekkelijke beelden die leesbaar zijn van een afstand trekken de meeste aandacht van het publiek. Onleesbare borden trekken geen klanten aan en het doel van reclame schiet zijn doel voorbij.

2. Grote tekst

De reclame moet netjes en eenvoudig zijn; in alle aspecten. Het publiek moet, zelfs vanaf een afstand, kunnen begrijpen waar ze naar kijken. Beknopte en exacte woorden maken veel indruk. Grote tekst heeft de voorkeur voor alle doelgroepen. Het gaat om passanten tenslotte.

3. Trending teksten

Een rechte en een enkele boodschap is voldoende voor de herkenning door het publiek. Vermijd ingewikkelde woorden of zinnen die mensen in verwarring brengen. Gebruik moderne trending teksten en woorden in plaats van een traditionele. Dat spreekt een grotere doelgroep aan.

4. Korte boodschap

Een korte boodschap doet de truc. De kop mag uit zeven woorden bestaan om de aandacht van het publiek te trekken. Meer is niet nodig voor een snelle opname. Vermijd te veel regels.

5. Contrasterende kleuren voor een beter begrip

Gebruik geen witte achtergrond en gebruik het RGB-kleurbestanden om de aandacht te trekken. Kies voor heldere kleuren bij een belangrijke boodschap, in combinatie met vette letters. Een individu dat van ver weg naar het bord kijkt moet de boodschap meteen begrijpen. Dat is alleen mogelijk met contrasterende kleuren op het scherm.

newline screen

Grootte van het bord

Gebruik de grootte waarop uitingen goed leesbaar op zijn. Te klein óf te groot werkt niet. Kies dus het formaat dat aansluit met alle doelgroepen die ernaar kijken. Naast het formaat van het scherm moet je rekening houden met de pixel pitch (bepalend voor de minimale kijkafstand tot het scherm).

 

Daarbij is het essentieel om het scherm aan te laten sluiten op de verwachtingen van deze tijd van het publiek en dat ook terug te laten komen in de advertenties. De nieuwste technologieën en technieken geven een grote respons van het publiek.

 

Nog vragen over onze LED-schermen?

Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in*

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe laat wilt u gebeld worden?
U kunt meerdere tijdslots aangeven.

Contact opnemen
Voorwaarden*
Op de hoogte