LED-schermen nemen hand over hand in populariteit toe. Steeds vaker en in steeds meer toepassingen maken bedrijven gebruik van deze technologie: in controlekamers, (TV-)studio’s, vergaderruimtes, winkels, bij evenementen, op sportaccommodaties en meer van dergelijke (half) openbare ruimtes waar mensen komen.
Daar is een aantal goede redenen voor aan te wijzen. In dit artikel kun je meer lezen over de voordelen van het gebruik van deze LED-schermen, de kosten die gepaard gaan met de aanschaf, waar je op moet letten voor specifiek jouw doel, welke omstandigheden (on)gunstig zijn en wat je vooral niet moet vergeten voor je de stap tot aanschaf en gebruik zet. Bovendien krijg je van ons wat tips voor het ontwikkelen van goede content op LED-schermen. Ook daar kun je je voordeel mee doen.
Het belangrijkste voordeel van LED-schermen voor reclame is dat het de aandacht trekt. LED-schermen zijn geschikt voor alle soorten toepassingen. De heldere en dynamische weergave van de advertenties verleidt voorbijgangers om ernaar te kijken.
LED-schermen geven jou de mogelijkheid over veel verschillende content uit te zenden met talloze weergaven op één dag, 24 uur lang.
Een unieke manier van adverteren zorgt voor een toenemende populariteit van LED schermen voor het gebruik van reclamedoeleinden. Je krijgt daardoor de flexibiliteit en de mogelijkheid van het tonen van specifieke inhoud op specifieke tijden. Aangewezen tijdslots worden gebruikt om bepaalde content weer te geven om de aandacht van het publiek te trekken. De flexibiliteit, gemak, en overtuigende content hebben een positieve invloed op de klanten.
LED-schermen hebben een lange levensduur. Het kan ongunstige klimatologische omstandigheden weerstaan. Dit geeft het een goed rendement aan de investeerder en het bedrijf zelf.
Je kan het LED-scherm bedienen vanuit de comfort van je huis of kantoor. Ja, wifi-verbinding helpt jou om het LED-scherm remote te bedienen.
Het is ook mogelijk het LED-scherm door derden te laten exploiteren. Hierdoor behoud je de inkomsten, maar besteed je het beheer uit.
Het LED-scherm geeft je een hogere beeldkwaliteit dan de traditionele methoden. De hoge resolutie helpt het publiek om de inhoud zelfs in helder zonlicht te bekijken.
De kosten voor het ontwikkelen van digitale advertenties zijn relatief laat. Het vereist alleen een computer om de content te uploaden. Dus, het rendement is bewonderenswaardig in vergelijking met oude methoden van reclame.
LED reclame verhoogt het klantenbestand en ook de inkomsten voor de eigenaar. U hebt de flexibiliteit van het verdelen van hetzelfde bord onder meerdere reclame inkopers. Zo, zal de opbrengst omhoog gaan.
LED-schermen zijn ook uitermate geschikt voor branding doeleinden. Vandaar dat veel grote bedrijven LED toepassen voor hun product- en bedrijfsreclame.
De kosten voor een LED-billboard zijn afhankelijk van een aantal zaken:
LED-schermen die kleiner van formaat zijn kosten uiteraard minder dan de grotere die je ziet op hoofdwegen of snelwegen. Het hangt dus helemaal af van de doelgroep die je wilt bereiken wat het meest effectief is. Bijvoorbeeld, kleine borden die aanwezig zijn in winkels, kleine winkelcentra of scholen kunnen ongeveer € 5.000 tot € 15.000 kosten.
Wat de prijs betreft, de kosten voor een advertentie op een LED-scherm is hoger dan die op een standaard billboard. De CPM voor een digitaal billboard is ongeveer € 37,42.
Wanneer we de kosten van een LED-scherm berekenen, moet je rekening houden met de volgende kenmerken:
Om de kosten berekenen hebben wij de volgende gegevens nodig:
Bij de kosten voor een LED-scherm moet je ook rekening houden met bijkomende transportkosten. Transportkosten wordt apart berekend. Zo’n scherm past nu eenmaal niet in een kofferbak….
Omdat het installeren van een LED-scherm door ervaren professionals gebeurt zijn dat ook nog bijkomende kosten. In geval van verschillende (en meerdere) schermen kunnen de installatiekosten per LED-scherm verschillen. Vergeet niet die installatiekosten mee te nemen in de totale uitgaven.
Om te voorkomen dat het LED-scherm onnodig op zwart staat of de kwaliteit van de weergave verslechtert, is het nodig om het LED-scherm te onderhouden. Met een SLA (Service Level Agreement) verzeker je je van de nodige onderhoudsbeurten.
Als het gaat om wat je precies op zo’n LED-scherm wilt tonen, moet je een aantal zaken in acht nemen:
Het creëren van een passende en aansprekende reclame voor op een LED-scherm vereist een gevoel van creativiteit. Eenvoudige en aantrekkelijke beelden die leesbaar zijn van een afstand trekken de meeste aandacht van het publiek. Onleesbare borden trekken geen klanten aan en het doel van reclame schiet zijn doel voorbij.
De reclame moet netjes en eenvoudig zijn; in alle aspecten. Het publiek moet, zelfs vanaf een afstand, kunnen begrijpen waar ze naar kijken. Beknopte en exacte woorden maken veel indruk. Grote tekst heeft de voorkeur voor alle doelgroepen. Het gaat om passanten tenslotte.
Een rechte en een enkele boodschap is voldoende voor de herkenning door het publiek. Vermijd ingewikkelde woorden of zinnen die mensen in verwarring brengen. Gebruik moderne trending teksten en woorden in plaats van een traditionele. Dat spreekt een grotere doelgroep aan.
Een korte boodschap doet de truc. De kop mag uit zeven woorden bestaan om de aandacht van het publiek te trekken. Meer is niet nodig voor een snelle opname. Vermijd te veel regels.
Gebruik geen witte achtergrond en gebruik het RGB-kleurbestanden om de aandacht te trekken. Kies voor heldere kleuren bij een belangrijke boodschap, in combinatie met vette letters. Een individu dat van ver weg naar het bord kijkt moet de boodschap meteen begrijpen. Dat is alleen mogelijk met contrasterende kleuren op het scherm.
Gebruik de grootte waarop uitingen goed leesbaar op zijn. Te klein óf te groot werkt niet. Kies dus het formaat dat aansluit met alle doelgroepen die ernaar kijken. Naast het formaat van het scherm moet je rekening houden met de pixel pitch (bepalend voor de minimale kijkafstand tot het scherm).
Daarbij is het essentieel om het scherm aan te laten sluiten op de verwachtingen van deze tijd van het publiek en dat ook terug te laten komen in de advertenties. De nieuwste technologieën en technieken geven een grote respons van het publiek.
Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.