Doens Food is een familiebedrijf in het uiterste zuiden van Zeeland. Sinds jaar en dag is Doens een bekende naam in de bio-wereld. Doens Food handelt namelijk uitsluitend in biologische producten, afkomstig uit de hele wereld. Ingrediënten uit landen als Afrika, Zuid-Amerika en China vinden via Doens Food hun weg als product naar Europa, Amerika en Canada. Doens zorgt ervoor dat de producerende boeren een eerlijke prijs krijgen en verzorgt voor eigen risico de afhandeling, logistiek en kwaliteitsbewaking.

Doens Food

Het roer moet om

Niels de Booij is verantwoordelijk voor alle IT-zaken. Tot voor kort was die IT traditioneel van opzet: alles stond on premise. De traders konden wel op afstand inloggen om voorraden en productanalyses in te zien, maar van remote werken was niet echt sprake. Niels: ‘We hadden bijvoorbeeld niet één platform om op afstand met elkaar te vergaderen. De corona-pandemie heeft de ontwikkeling van ons IT-landschap echter in een stroomversnelling gebracht.’

Van kantoorartikelen tot en met IT

‘We werkten al met PCI voor onze kantoorspullen. Toen we hoorden dat ze ook een IT-afdeling hadden, zijn we om tafel gaan zitten. Want los van het feit dat we het remote werken moesten optuigen, zaten we met nog iets. Ik ben de enige IT-er in het bedrijf. Mocht ik uitvallen, dan is dat verre van handig. Een partij die beide vraagstukken zou kunnen tackelen was dus meer dan welkom. We nodigden drie partijen uit en PCI kwam met het beste voorstel. We hadden bovendien veel vertrouwen in de samenwerking.’

Eerlijk is eerlijk

‘We hebben vooraf natuurlijk uitvoerig gesproken over onze verwachtingen. PCI komt met een rijtje voordelen van DaaS en dan is het afwachten. Maar achteraf blijken die inderdaad waar te zijn. Al was het in coronatijd wel lastig om snel aan een laptop te komen. Chips zijn schaars, maar PCI is nu zelf een voorraad laptops gaan aanleggen en daarbij moet ik zeggen: ze doen er alles aan om ‘m op tijd hier te krijgen. Is het niet linksom dan rechtsom. Ik ben dan ook blij met deze oplossing. Voor mij persoonlijk vooral omdat ik nu een helpdesk achter de hand heb. Ik heb me zelf misbaar gemaakt. En dat is enerzijds raar, maar wel belangrijk voor de continuïteit van de organisatie.’

De voordelen van DaaS? Een simpel rekensommetje

‘Na de presentatie van PCI hebben we een rekensommetje gemaakt en wat bleek: het maakte qua kosten weinig uit of we zelf de devices voor onze medewerkers aanschaften of gebruik zouden maken van een DaaS-constructie. Maar DaaS is meer dan dat. Kijk, kwam er vroeger een nieuwe medewerker, dan moest ik wel 10-20 acties ondernemen, te beginnen met het uitzoeken van een geschikte laptop. Nu hoef ik alleen maar een formulier op te sturen met de naam van de werknemer en bij welke afdeling hij/zij hoort. PCI maakt een e-mailadres aan, geeft mij het wachtwoord en tegen de tijd dat de nieuwe medewerker begint, staat er een laptop klaar met daarop de juiste configuratie. Gaat er een laptop stuk, dan wordt deze binnen 24 uur gerepareerd of krijgt de gebruiker een vervangend device, compleet ingericht zodat hij/zij meteen door kan. En na drie jaar krijgen we automatisch een nieuwe laptop van de laatste generatie. We worden dus volledig ontzorgd en we weten wat we krijgen. Daardoor kan ik me focussen op het applicatiebeheer. En dankzij de helpdesk van PCI kan ik nu ook weer rustig op vakantie.’

Customer Service

Waar kan ik je mee helpen?

Customer Service Klantenservice

"*" geeft vereiste velden aan

Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden*

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in:(Vereist)
Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden(Vereist)

"*" geeft vereiste velden aan

Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden*