MacBlauw BV’s is franchisenemer van twaalf McDonald’s vestigingen in Amsterdam. Het centrale hoofdkantoor verricht alle ondersteunende administratieve werkzaamheden voor die vestigingen. Zelf hebben de vestigingen dagelijks contact met het hoofdkantoor om in ieder geval alle personeelsgegevens van die dag door te geven: wie heeft wanneer en hoe lang gewerkt. Voor de communicatie wordt in belangrijke mate geleund op de betrouwbaarheid en functionaliteit van multifunctionele Canon printers. En partner PCI.

Tim Molenaar, CFO bij MacBlauw BV’s: ‘Het zal je niet verbazen dat we binnen ons bedrijf graag zien dat dingen standaard goed zijn. Een Big Mac is ook overal hetzelfde dus waarom zou dan de communicatie via zo’n multifunctionele printer bijvoorbeeld op elke vestiging anders moeten gaan? Voor ons staan de gasten en de medewerkers voorop. Het is dus van belang dat waar onze mensen ook werken, ze direct weten hoe alles functioneert. Dat geldt niet alleen voor de producten van McDonald’s. Dat geldt net zo zeer voor de manier waarop zij met ons en wij met hen omgaan en informatie uitwisselen.’

mcdonalds

Wisselingen en lastige werkomgeving

Het zal voor iedereen duidelijk zijn dat die twaalf McDonald’s vestigingen nogal afwijken van een ‘normale’ kantooromgeving. Tim: ‘Het is een moeilijke werkomgeving waar bovendien veel personeelswisselingen zijn. Niet alleen door de lange openingstijden en dus veel mensen per dag werken, maar ook doordat nog wel eens medewerkers komen en gaan. Daarbij geldt dat de werkplek ook niet echt standaard is voor een kantoormachine – er worden tenslotte wel de hele dag door hamburgers en friet gebakken. Onze mensen zijn opgeleid om de gasten te bedienen en niet zo zeer voor allerlei administratieve handelingen. Die moeten echter wel gebeuren, dus als dat op een effectieve manier snel en goed kan, dan worden wij daar heel blij van.’

Kwaliteit en continuïteit

Een multifunctionele machine die kan printen, scannen en kopiëren ondersteunt op eenvoudige manier de wensen van het hoofdkantoor om dagelijks een aantal gegevens door te krijgen: snel, foutloos en betrouwbaar. Zoals de gegevens van de mensen die er die dag wel of niet werken of hebben gewerkt. Tim: ‘Aan het eind van een shift, dus meestal ’s nachts, worden alle relevante mutaties met betrekking tot de dagelijkse administratie gescand en doorgegeven aan het hoofdkantoor. Daar kan men er de volgende ochtend meteen mee aan de slag. Het gaat in totaal om zo’n 800 medewerkers die elke dag voor ons bezig zijn. De administratie daar omheen wil je gewoon op elk moment up-to-date hebben. Een kwalitatief goede en betrouwbare printer die het simpelweg altijd doet, kan daarin een belangrijke verbindingsschakel vormen. Het gaat echter wel om twaalf vestigingen die we graag allemaal op dezelfde wijze aan ons hoofdkantoor gekoppeld willen zien. En waarbij we zeker willen zijn dat we er geen enkel omkijken meer naar hebben als het gaat om onderhoud en service. Elke dag van de week, het hele jaar rond. Het moet gewoon werken.’

Het verschil maken

‘Zo gebruiksvriendelijk en standaard als de McDonald’s menukaart is, zo gebruiksvriendelijk en standaard wilden ze bij MacBlauw BV’s ook dat die multifunctionele printers zijn voor hun mensen’, aldus PCI’s senior accountmanager, Basjan van Leijenhorst. ‘Tegenwoordig maken de machines niet zo zeer meer het verschil. Zoveel fabrikanten van deze apparaten zijn er immers niet meer en ze kunnen ongeveer allemaal hetzelfde. Zeker op het niveau waarop zij die machines gebruiken. Het gaat om basisfunctionaliteit, maar wel van machines die het onder alle omstandigheden blijven doen.’

‘De service, de ondersteuning, de implementatie, het onderhoud en het foutloos functioneren van die machines door de inzet van een betrouwbare partner maken echter wél het verschil’, geeft Tim aan. ‘Wij wilden op alle vestigingen de bestaande machines vervangen door direct functionerende nieuwe Canon DX 527i voor zwart-wit en de Canon Advance C5735i voor kleur.’

‘Daarna hoefde hun installateur op alle vestigingen alleen de knop nog om te zetten om de zaak in werking te krijgen. Letterlijk in dit geval. Aansluiten, op de knop drukken en draaien. Top!’

mcdonalds

Binnen één dag up and running

PCI beloofde dat alles in één dag up and running zou zijn en het kwam die belofte na. ‘Zeg maar tussen het ene meldmoment en het volgende meldmoment waren alle machines vervangen, op elke vestiging’, aldus Tim. ‘PCI wist vooraf de juiste vragen te stellen en kwam met een passende oplossing in de vorm van de Canon machines. Daarbij hadden ze meteen aangegeven dat ze alles binnen een dag zouden kunnen regelen. Zonder ingewikkelde ontbindende voorwaarden. Daar houd ik van. Geen gedoe, maak het niet ingewikkelder dan het is. De mensen op de werkvloer moeten er geen last van hebben, alleen maar voordeel. De mensen van PCI wisten wel raad met dit soort technische uitdagingen en leverden deze machines vooraf geconfigureerd aan. Daarna hoefde hun installateur op alle vestigingen alleen de knop nog om te zetten om de zaak in werking te krijgen. Letterlijk in dit geval. Aansluiten, op de knop drukken en draaien. Top!’

Alle apparaten zijn zodanig voorgeprogrammeerd dat de medewerkers alleen maar op de juiste knop hoeven te drukken. Ongeacht welke vestiging ze werken. Voor het onderhoud en de controle van de machines staat PCI ook garant. Daar heeft MacBlauw dus eveneens geen omkijken meer naar. Tim: ‘Het is net een Big Mac: je weet precies wat je krijgt. Altijd…’

Customer Service

Waar kan ik je mee helpen?

Customer Service Klantenservice

"*" geeft vereiste velden aan

Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden*

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in:(Vereist)
Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden(Vereist)

"*" geeft vereiste velden aan

Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden*