Jouw IT-infrastructuur is van kritiek belang voor het succes van jouw bedrijf. Daarom wil je ervoor zorgen dat de infrastructuur je niet in de steek laat. Het IT beheer & support voorziet in professionele monitoring en beheer van jouw ICT-omgeving op afstand. Hierdoor kunnen problemen zo snel mogelijk geïdentificeerd en opgelost worden.

PCI IT

Helpdesk Service

De helpdesk is de ‘hartbewaking’ van jouw IT-omgeving. Bij een helpdesk kunnen jouw medewerkers terecht voor hulp, een storing, een urgente vraag of eenvoudigweg een verzoek. Daar wordt jouw verhaal aangehoord, worden afspraken gemaakt over het vervolg en krijg je vervolgens regelmatig een update van de laatste stand van zaken. De helpdesk activiteiten zijn ‘zicht- en voelbaar’ voor de hele organisatie en bepalen dan ook voor een groot deel het rapportcijfer dat de IT afdeling van de organisatie krijgt. PCI kan je met de Helpdesk Service ondersteunen bij jouw helpdesk activiteiten.

Eén van de grootste uitdagingen voor een helpdesk is de grote diversiteit aan vragen, verzoeken en storingen op een efficiënte manier af te handelen. De kennis ligt namelijk niet bij één persoon of één afdeling. Het ligt vaak zelfs buiten de organisatie. De benodigde kennis moet geleverd worden, doeltreffend en efficiënt. De oplossing hiervoor is de PCI Helpdesk Service. PCI handelt samen met jouw IT afdeling de Helpdesk taken af.

Duidelijke structuur

Met de PCI Helpdesk Service creëer je de structuur naar kennisgebied en wordt het geheel vervolgens als platform aan alle kennispartijen aangeboden. Dus, zowel jouw helpdesk afdeling als het supportteam van PCI gebruiken dezelfde helpdesktool. In de tool is direct duidelijk wie op welke melding dient te handelen. En niet onbelangrijk, jij behoudt de volledige controle.

Een ander belangrijk voordeel van de PCI Helpdesk Service is dat je naast bijvoorbeeld PCI ook andere organisaties kunt laten aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan een applicatieleverancier. Je hebt altijd volledige keuzevrijheid wie, welke kennisgebieden afhandelt. De 1ste lijn support door het eigen team bijvoorbeeld en de 2e lijn support door het support team van PCI. De software die PCI gebruikt voor haar Helpdesk Service is ingericht om te kunnen werken volgens de ITIL norm. Dit zorgt ervoor dat het service management proces eenvoudig te monitoren en te sturen is.

Wat is ITIL?

ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL is geen methode of model, maar eerder een reeks van best practices en concepten. Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL is vergelijkbaar met de ISO-9000 regulering in de niet-ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid/verantwoordelijkheid zijn gerangschikt.

Bedrijfsgegevens zijn beschermd en continu beschikbaar.

Snelle reactietijd bij incidenten en problemen.

Minder hinder door storende systeemuitval.

Patchmanagement van de standaard software.

Geavanceerde beveiligingssystemen om het volledige datacenter te controleren.

Wijzigingen kunnen per maand worden doorgevoerd.

Waar bestaat werkplekbeheer en support uit?

  • Ondersteuning op afstand
  • Anti-virus beheer
  • Werkplekinventarisatie
  • Monitoring en signalering
  • Inzage in technische status van de werkplek
  • Ondersteuning bij hardware problemen
  • Helpdesk support
  • Beheer agent installaties (MacOS, Windows, IOS, Android, Linux)
PCI IT 6
Customer Service

Waar kunnen we je mee helpen?

Customer Service Klantenservice

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden?

Heb je een vraag aan ons over de werkplekbeheer en support service van PCI? Of wil je graag een offerte aanvragen of afspraak maken met één van onze IT-specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden*

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in:(Vereist)
Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden(Vereist)

"*" geeft vereiste velden aan

Op de hoogte
Contact opnemen
Voorwaarden*