Het BovenIJ is een persoonlijk, verbindend en ondernemend ziekenhuis in Amsterdam. Een ziekenhuis waar woorden als bescheiden, laagdrempelig en patiëntvriendelijk van toepassing zijn, maar dat ook gekwalificeerd is als een van World’s Best Smart Hospitals 2024. Arch Prins is de bedrijfskundig manager facilitair bedrijf van BovenIJ. Aan hem de taak de core business van het ziekenhuis met het facilitair bedrijf optimaal te ondersteunen. Een taak die reikt van het faciliteren van de linnenservice, inkoop en de horecavoorziening tot aan het gebouwbeheer en alle bijbehorende technische voorzieningen.

Zo duurzaam mogelijk

Arch: ‘We hebben een duidelijke duurzaamheidsambitie binnen onze organisatie. Dat pakken we breed op, maar zie je onder meer terug in het feit dat we personeel stimuleren minder papier te gebruiken. We hebben bijvoorbeeld wel printers, maar willen daar zo min mogelijk gebruik van maken – en in de komende jaren zelfs steeds minder. We gingen daarom op zoek naar een kwalitatief goede printerleverancier die zou begrijpen dat onze afname steeds kleiner wordt. Zo kwamen we uit bij PCI.’

BovenIJ & PCI

‘Het boeiende aan PCI is dat ze ons standpunt begrepen en er sindsdien op geen enkel moment opnieuw over begonnen zijn, maar ons met behulp van data hierbij ondersteunen. Dat zegt mij iets over de duurzaamheidsambitie van PCI zelf. Dan heb je een match op missie en visie. Nou is dat op papier makkelijk gezegd, maar al in het eerste kwartaal van onze samenwerking merkten we aan PCI dat zij onze samenwerking precies zo invullen als wij het graag zien. Niet alleen op het vlak van duurzaamheid, maar ook qua serviceambitie en inzet: afspraak is afspraak. De praktijk is weerbarstig en ik ben een uitermate kritisch persoon dus ik zeg het niet snel, maar PCI doet wat ze belooft. Inmiddels is het aantal printers alweer verder teruggeschroefd, precies zoals we voor ogen hadden. Wij volgen op de achtergrond hoeveel prints er worden gemaakt per printerlocatie. Is dat weinig of worden het er steeds minder, dan halen we de printer daar weg, neemt dit lokaal toe dan gaan wij in gesprek met de gebruiken en wijzen wij ze op de digitale mogelijkheden in plaats van te printen. Voor sommigen is dat even wennen, maar langzaam maar zeker gaat zoiets beter werken.’

Het boeiende aan PCI is dat ze ons standpunt begrepen en er sindsdien op geen enkel moment opnieuw over begonnen zijn, maar ons met behulp van data hierbij ondersteunen.

Van leverancier naar business partner

Arch vervolgt: ‘We waren zo tevreden over de samenwerking, dat we zijn gaan kijken wat we nog meer samen konden oppakken. Het werd de audiovisuele inrichting van onze vergaderruimtes. We gebruiken deze ruimtes voor interne vergaderingen en scholingen, en voor overleggen met andere zorgverleners. Die vergaderingen zijn tegenwoordig vaak hybride of zelfs volledig digitaal. Omdat we graag efficiënt met hun en onze tijd omgaan, hebben we goede en betrouwbare audiovisuele middelen nodig. Die moeten bovendien zeer gebruiksvriendelijk zijn en eenvoudig in het gebruik. Sommige vergaderruimtes draaien namelijk volledig zelfstandig; gebruikers moeten dus zelfredzaam zijn in het bedienen van de AV-middelen. Dat heeft PCI heel goed begrepen.

De vergaderruimte die we hebben aangepakt bestaat uit drie ruimtes die samengevoegd kunnen worden tot één grote zaal. De audiovisuele installatie moest dus moeiteloos kunnen scalen naar een meeting van 50 mensen zodat ook dan iedereen goed verstaanbaar is. Nou, dat is heel succesvol gebleken. De installatie die er nu staat, is kwalitatief hoogwaardig, mooi afgewerkt met een maatwerkkast eromheen en echt iedereen kan ermee werken. Alleen in de aanloopperiode hadden we een eenvoudige manual klaarliggen.’

Minder mankracht vereist betere processen

‘Dit soort faciliteiten zijn extra belangrijk omdat ook wij te maken hebben met een krappe arbeidsmarkt. Met dit soort procesverbeteringen houden we de dienstverlening van BovenIJ op het gewenste niveau. Een business partner als PCI is dan zeer prettig. Ze luisteren goed, snappen de vraag en leveren. Ook hun serviceapparaat is goed; techniek kan tenslotte altijd een keer haperen of kapotgaan. Daarnaast informeert onze accountmanager mij over ontwikkelingen in de markt. Daardoor kunnen we tijdig anticiperen of zelfs vooruitlopen. Ik ben tevreden.’

Meer weten?

Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in*

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe laat wilt u gebeld worden?
U kunt meerdere tijdslots aangeven.

Contact opnemen
Voorwaarden*
Op de hoogte