“Sociale bewogenheid en betrokkenheid, dat past bij mij.” Een uitspraak van Informatisering- en Automatisering-adviseur Remko Smit, toegewijd stafmedewerker van sociale werkvoorziening Ontplooj. Dit werkontwikkelbedrijf voor de gemeenten Almelo, Tubbergen/Dinkelland, Twenterand en Wierden maakt een verschil voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Remko: “Met veel plezier houd ik me bezig met beheer en beveiliging, en ook begeleid ik interne informatiestromen. Verder onderzoek ik mogelijkheden en recente ontwikkelingen binnen mijn vakgebied, passend bij onze organisatie. Zo biedt onze partner PCI ons Managed Print Services. Eigenlijk alles omtrent printen en scannen, maar dan duurzaam en superslim ingeregeld via RFID-techniek. Sinds 2010 werken we al samen en al die tijd hebben we nog nooit printerstoringen gehad.”

RFID-badges: toegangssleutels voor beveiligd printen en beveiligde bedrijfsruimten

“Behalve printen en scannen, kan Ontplooj met de RFID-techniek ook handig deuren openen van beveiligde secties van ons gebouw, zoals het archief en serverruimten. Naast bijdragen met deze effectieve technische verbeteringen, denkt PCI ook mee met onze maatschappelijke belangen. Bij Ontplooj draait het om mensen helpen hun weg (terug) te vinden naar werk. Onze organisatie begeleidt hen naar zo regulier mogelijk werk, in samenwerking met werkgevers. PCI’s systeem faciliteert daarom thuiswerken en locatie-onafhankelijk werken.”

Follow Me software 

Waarom Remko graag werkt voor ‘t maatschappelijk gedreven Ontplooj? Tel zijn empathische kwaliteiten en ICT-expertise bij elkaar op, en je ziet een mooie match. Dat geeft hem gewoon werkplezier. Remko: “Samen met PCI sleutel ik graag aan ‘t veilig stroomlijnen van bedrijfs- en persoonsinformatie. Met de Follow Me software printen onze medewerkers zeer bewust. De printer onthoudt de printopdracht die een medewerker stuurt, met een daaraan gekoppelde gebruikersnaam. Pas als mijn collega’s bij de machine staan, geven ze het definitieve sein voor printen via een badge die de gepersonaliseerde printopdracht uitleest. Voordeel: er belandt geen persoonsgevoelige informatie zoals een salarisstrookje tussen een grote stapel op de printer, waar zomaar iedereen bij kan. Het is ook duurzaam: geef je per ongeluk een verkeerde printopdracht? Het document dat je dus eigenlijk niet wilt printen verdwijnt gewoon na 48 uur uit het systeem. Geen misprintjes meer!”

Efficiëntere, kostenbesparende workflow financiën, printen, scannen

“Verscheidene processen zoals facturatie, financiën, printen en scannen zijn voortaan helemaal ‘in line’ wat betekent dat ze nu efficiënter én kostenbesparend werken. Dat is fijn, want als sociale werkvoorziening voor Almelo, Tubbergen/Dinkelland, Twenterand en Wierden zijn wij een non-profit-organisatie. Ontplooj heeft bovendien een intensieve interne verandering achter de rug. PCI houdt gelukkig extra rekening met onze financiële veerkracht. Denk aan coulante, flexibele contracten met kortere looptijd, zonder strikte verplichtingen of voorwaarden. Zo hoeft Ontplooj niet verplicht bepaalde aantallen printers af te nemen.

Het is prettig samenwerken met onze IT-partner PCI, op deze manier.”

Ook benieuwd geworden naar de MPS-oplossingen voor je organisatie?

Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Wil je meer informatie of heb je een vraag? Neem contact met mij op en ik help je graag verder.

Sheila Dear
Sheila Dear PCI Ambassadeur
Terugbelverzoek indienen

"*" geeft vereiste velden aan

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in*

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe laat wilt u gebeld worden?
U kunt meerdere tijdslots aangeven.

Contact opnemen
Voorwaarden*
Op de hoogte