IT op de managementagenda
Als Regionaal Salesmanager & Teamleider Detachering bij PCI adviseer ik de grotere MKB-bedrijven bij het maken van keuzes op het gebied van IT. Daarbij merk ik dat nog niet overal het besef leeft dat je IT en het beheer daarvan heel goed als dienst kunt inkopen, oftewel “IT as a Service”.
Veel organisaties hebben van oudsher nog een eigen systeembeheerder of IT-afdeling en zien deze afdeling – die toch vaak ver van de eigen business af staat – als kostenpost. Daarnaast blijkt het vaak lastig voor deze afdeling om voldoende “bij te blijven” in een wereld waarin snel veranderende technologieën en kreten als IOT, AI en RPA ook razendsnel hun intrede hebben gedaan in de zakelijke IT-toepassingen.
Om IT ondersteunend te laten zijn aan jouw business, is het dan ook van belang om IT (weer) op de managementagenda te zetten. Realiseer op dat niveau organisatiebeleid, waarin I(T)nformatiebeleid een cruciaal onderdeel is als het gaat om de realisatie van organisatiedoelstellingen. IT is verweven in de gehele organisatie, in welke sector dan ook.
Er vanuit gaande dat je geen IT-bedrijf bent en jouw geld met het verkopen van andere producten of diensten moet verdienen, is het verstandig om een partner te zoeken die jouw IT beleid tot uitvoer kan brengen. Daarmee houd jij focus op jouw core business.
PCI heeft hiervoor een breed portfolio aan Managed Services ontwikkeld, een dienstenconcept dat optimaal aansluit bij het uitbesteden van specifieke IT-taken binnen een flexibele schil, waarbij de kwaliteit van uw eigen medewerker blijft bestaan, en het daadwerkelijke technische beheer wordt ingevuld door onze IT specialisten. Daarmee haal je actuele kennis in huis; onze specialisten zijn “eeuwige studenten” die telkens weer bijgeschoold worden om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen. Dat vinden wij zelf belangrijk. Maar ook onze partners, zoals Microsoft en HPE, stellen hoge eisen aan de kwaliteit van onze mensen. Niet voor niets zijn wij onder andere:
De Managed Services zetten wij in bij onze klanten ter ondersteuning bij het support en beheer van hun IT-infrastructuur, met als doel de omgeving te optimaliseren en continue beschikbaar te houden. Verder zijn Supportdesk functionaliteit ten behoeve van incident afhandeling, remote management en monitoring van de IT-Infrastructuur vaste componenten van de dienstverlening. Het begeleiden en doorvoeren van wijzigingen aan de IT-infrastructuur behoort ook tot de mogelijkheden.
Om het uitbesteden van (een deel van) jouw IT beheer tot een succes te maken zijn een aantal zaken van belang:
Kan ik met je meedenken hoe dit in jouw organisatie past?
Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.